De Pluxee Card werkt op dezelfde manier als de Sodexo Card. Je kunt blijven betalen in je favoriete handelszaken of online.
Het is niet mogelijk om zelf je Pluxee Card te bestellen. De huidige kaarten blijven actief en zullen geleidelijk aan vervangen worden na het verstrijken van hun vervaldatum.
De huidige kaarten blijven actief en zullen vanaf december geleidelijk aan vervangen worden na het verstrijken van hun vervaldatum.
Het saldo van de huidige kaart zal automatisch overgezet worden naar je nieuwe Pluxee Card. Het bedrag van je cheques wijzigt niet en je saldo blijft gewoon beschikbaar.
Je kan de huidige Sodexo-producten in je bezit gerust blijven gebruiken. De geldigheid of het netwerk waarin je jouw producten kan uitgeven, verandert niet. Je mag dus helemaal gerust zijn.
Je krijgt natuurlijk gewoon toegang tot je bestel- en betaalgeschiedenis, net zoals voorheen.
Als je werkgever beslist om je nog meer voordelen toe te kennen, krijg je daar uiteraard toegang toe.
Nee, blijf de kaart gerust gebruiken zoals je dat gewend bent.
Zeker weten! Blijf gewoon je kaart gebruiken bij jouw vertrouwde handelaar, net zoals voorheen.
De geldigheidsdatum die je op je kaart ziet, blijft gewoon gelden. Er verandert niks aan.
Wanneer de nieuwe Pluxee BE-app uitkomt en je het automatisch updaten van jouw applicaties op je smartphone hebt geactiveerd, verschijnt automatisch de Pluxee BE-applicatie.
Indien je deze optie niet heeft geactiveerd, ontvang je een bericht rechtstreeks in jouw Sodexo4You app. Het enige wat je hoeft te doen is deze update toestaan om de Pluxee BE-app te verkrijgen.
Als je de Sodexo4You-app nog niet had en je graag de Pluxee BE-app wil gebruiken, hoef je alleen maar naar de App Store of Google Play op je smartphone te gaan. Daar kan je de Pluxee BE-app downloaden zodra deze beschikbaar is.
Als je al een Sodexo4You-account hebt, hoef je geen nieuw account aan te maken. Heb je nog geen Sodexo4You- of Pluxee-account, maak er dan eenvoudig één aan via de app of de Pluxee-website.
Je Sodexo Card blijft gewoon geldig. Pas als de vervaldatum bereikt is, wordt je kaart vervangen en krijg je een Pluxee Card.
Ja, je kan jouw Sodexo Card blijven gebruiken totdat deze vervalt. Ook voor je jouw cheques en/of jouw dienstencheques verandert er niets. Alles blijft geldig.
De Pluxee Card wordt in dezelfde winkels aanvaard als de Sodexo Card, die trouwens ook nog geldig blijft. Een handig overzicht van alle aangesloten handelszaken vind je terug in onze app of op onze website.
Je kan de Lunch Pass, Eco Pass et Consumption Pass heractiveren die sinds maximum 3 maanden zijn vervallen. Je hebt dan 3 maanden de tijd om ze te gebruiken.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging zijn ook betrokken. Die worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.
De andere cheques kunnen niet worden geheractiveerd.
Jij kan je vervallen cheques heractiveren in je Sodexo4you-app.
Je kan ze ook heractiveren op www.sodexo4you.be of per telefoon op 02/547.55.02 (van maandag tot vrijdag van 9u00 tot 17u00).
Opgelet: de cheques mogen slechts één keer worden geheractiveerd.
Jij hoeft hier niets voor te doen. Papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch voor 6 maanden geheractiveerd. Andere papieren cheques kunnen niet worden geheractiveerd.
De vervallen cheques kunnen tot 3 maanden na de vervaldatum worden geheractiveerd. De cheques die geheractiveerd kunnen worden, vind je terug in het « heractiveringscentrum » in je Sodexo4you-app.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.
De Lunch Pass, Eco Pass en Consumtion Pass blijven na heractivering 90 dagen geldig en mogen slechts eenmaal worden geheractiveerd.
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden.
De vervallen cheques kunnen slechts eenmaal worden geheractiveerd.
e kan je vervallen cheques heractiveren op www.sodexo4you.be of per telefoon op 02/547.55.02 (van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur).
De papieren Eco Pass die vervallen vanaf september 2022 en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging worden automatisch geheractiveerd voor 6 maanden, je hoeft hier dus niets voor doen.
De cheques die je kan heractiveren, vind je terug in het « heractiveringscentrum » in je Sodexo4you-app en op je profiel op www.sodexo4you.be. Wanneer de boodschap “Je hebt geen cheques om te heractiveren” verschijnt, dan heb je al je cheques besteed voordat ze verliepen, of dan waren je cheques al meer dan 3 maanden vervallen. Er zijn dus geen cheques om te heractiveren. Vind je het heractiveringscentrum niet terug in je app? Dan heb je waarschijnlijk niet de laatste versie. Ga naar de App Store of Play Store en download de nieuwe versie van de app.
Heb je papieren Eco Pass die sinds september 2022 zijn vervallen en die niet betrokken waren bij een voorgaande verlenging? Dan hoef je hier niets voor te doen. Deze worden automatisch geheractiveerd met 6 maanden.
De Sodexo Card omvat alle elektronische cheques van Sodexo, behalve de elektronische Sport & Cultuur-cheque die rechtstreeks via de Sodexo4You-app wordt gebruikt.
Om de PIN-code van uw Sodexo Card te wijzigen, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op nummer 02/547.55.02 (24/24u – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen.
Indien u 3 keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, zal uw Sodexo Card automatisch geblokkeerd worden. Om ze te deblokkeren, kan u bellen naar de Consumentendienst naar het nummer 02/547 55 02 en de instructies van de interactieve vocale dienst opvolgen.
Je kunt je pincode op elk moment bekijken in je Sodexo4You-app. Druk op "Meer", vervolgens op "Mijn Sodexo Card beheren" en neem de laatste 6 cijfers van je Sodexo Card erbij.
Om veiligheidsredenen verdwijnt de weergave van je pincode weer na 10 seconden. Wil je hem nog eens zien? Je kan hem tot 3x per dag raadplegen (en tot 9x per week).
Als je een kopie van het document met je pin-/PUK-codes per post wil ontvangen, neem dan contact op met ons op het nummer 02/547.55.02. Als je deze oplossing kiest, duurt het 5 werkdagen voordat je kaart wordt geleverd en je ze opnieuw kunt gebruiken.
Opgelet, er kunnen kosten verbonden zijn aan het opnieuw verzenden van dit document. Houd de codes die je krijgt goed bij.
Indien uw kaart of uw PIN/PUK-codes niet werken, kunt u onze Consumentendienst contacteren per telefoon op het nummer 02 547 55 02 of per e-mail via helpdesk@sodexo.be.
Ja, maar OPGELET: dit betekent dat uw transacties niet meer gevalideerd moeten worden aan de hand van een geheime code.
Uw transacties zijn daardoor veel minder beveiligd, zeker in geval van verlies of diefstal van uw Sodexo Card!
Om uw PIN-code te desactiveren, volstaat het om onze Consumentendienst te contacteren op het nummer 02/547.55.02 (24/24 – 7/7d) en de instructies van de interactieve vocale dienst op te volgen. U kunt ook op elk moment uw PIN-code terug activeren!
Activering is helemaal niet nodig.
De Sodexo Card kan gebruikt worden van zodra u ze ontvangt, op voorwaarde dat er reeds een eerste storting van elektronische cheques op de Sodexo-rekening heeft plaatsgevonden.
Je kan je saldo en de historiek van je transacties raadplegen in je beveiligde zone op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.
Je kan je saldo ook raadplegen via onze telefonische dienst (24u/24 en 7d/7) op 02/547.55.02.
In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.
Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. De kaart zal binnen 10 werkdagen op het postkantoor worden afgeleverd en via de gebruikelijke kanalen naar jou verstuurd worden. Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, verlengd worden met 10 dagen.
Het saldo van je nog beschikbare cheques wordt overgeschreven op je nieuwe kaart en blijft beschikbaar op je Sodexo-kaart.
Bovendien zal de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart, met 10 dagen verlengd worden.
Neem contact op met de notaris die de formaliteiten zal afhandelen en u zal helpen de belangrijkste instanties te identificeren om het overlijden te melden.
In geval van overlijden van een werknemer worden de formaliteiten met betrekking tot het nog op de kaart beschikbare saldo afgehandeld door de werkgever.
Zodra de formaliteiten werden voldaan, ontvangt de erfgenaam een nieuwe kaart op zijn naam.
Voor meer informatie over de formaliteiten die bij overlijden moeten worden vervuld: www.notaris.be
Je Lunch Pass zijn 1 jaar geldig.
Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:
Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.
Neen. De in België uitgegeven cheques mag je enkel gebruiken in het Belgische aanvaardingsnetwerk.
In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.
Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.
Je Lunch Pass is uitsluitend bestemd voor de aankoop van voedingsproducten of de betaling van je restaurantrekening.
Ook (alcoholische) drank kan betaald worden met je Lunch Pass.
Je kan ze op restaurant gebruiken, in de supermarkten of in buurtwinkels zoals de slager, de bakker, de kruidenierswinkel …
Je kan ze ook online gebruiken.
De handelaar of de website moet deel uitmaken van het Sodexo-netwerk.
Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.
Of download de mobiele app Sodexo4you.
Je Eco Pass zijn 2 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.
Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:
Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.
Via het platform www.myecocheques.be krijg je toegang tot de volledige lijst met producten en diensten die je kan kopen met je ecocheques.
Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.
Of download de mobiele app Sodexo4you.
In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.
Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.
Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.
Of download de mobiele app Sodexo4you.
Je Cadeau Pass zijn 1 jaar geldig, zowel de papieren als de elektronische versie.
Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:
Je kan al je transacties bekijken op jouw beveiligde pagina op www.sodexo4you.be of via de mobiele app Sodexo4You.
In geval van verlies of diefstal van jouw kaart, kan je met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (bereikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24) jouw kaart blokkeren.
Zodra Sodexo je heeft geïdentificeerd, zal de aanvraag om jouw Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart (en een nieuwe brief met een nieuwe PIN-code) te produceren onmiddellijk worden gestart. Bovendien wordt de vervaldatum van de elektronische cheques die nog geldig waren op het ogenblik van de blokkering, met 10 dagen verlengd.
Ga naar de pagina ‘Waar uitgeven’ om de aangesloten handelaars te ontdekken of bekijk de pagina ‘Online betalen’.
Of download de mobiele app Sodexo4you.
Je sport- en cultuurcheques zijn 15 maanden geldig (van 1 juli tot 30 september van het volgende jaar). Dit geldt zowel voor digitale als voor papieren cheques.
Jammer genoeg is het wettelijk niet toegelaten je vervallen cheques terug te betalen noch om te ruilen.
Contoleer de lichtsterkte van het scherm van je smartphone en pas ze indien nodig aan.
De handelaar kan het nummer van je virtuele kaart ook handmatig invoeren. Dat vind je in je Sodexo4You-app onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass".
Als dat nog steeds niet werkt, heb je mogelijk de termijn van 3 minuten overschreden. De QR-code is dan niet meer geldig. Ga in dat geval een stap terug. Klik opnieuw op "Betalen" om een nieuwe weergave van de QR-code te genereren.
Heb je Sport & Culture Pass van je werkgever ontvangen? Goed nieuws, want dit is een leuk extralegaal voordeel dat bij je loonpakket zit. Bij Sodexo is Sport & Culture Pass digitaal. Dat wil zeggen dat je het bedrag (gekozen door je werkgever) virtueel krijgt op je Sodexo4You-account. Je betaalt ook online of bij de handelaar via de Sodexo4You-app of de website.
Sodexo is de eerste uitgever die deze oplossing in België aanbiedt.
Je hebt je Sodexo Card alleen nodig om de Sodexo4You-account aan te maken als je dat nog niet hebt gedaan.
Als je nog geen Sodexo4You-account hebt, kan je deze aanmaken door eerst op « Mijn saldo raadplegen » en vervolgens op « Mijn account aanmaken » te klikken op de website sodexo4you.be. Je kan dit ook rechtstreeks doen in de mobiele app door op “Mijn account aanmaken” te klikken.
Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR-code alsook je nummer en veiligheidscode terugvinden op www.sodexo4you.be. Meld je aan via "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden".
Gebruik vervolgens het nummer en de veiligheidscode van de kaart als je online wilt betalen, of toon de QR-code op je scherm of op papier aan de handelaar. De QR-code kan je afdrukken vanuit je profiel op www.sodexo4you.be.
Je betaalmethoden zijn 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.
Opgelet: de QR-code afdrukken is niet erg veilig. Als je je QR-code verliest, kan iedereen ze in jouw plaats gebruiken.
Goed om te weten: onze app is gratis. Daarmee kan je steeds het saldo van al je elektronische Sodexo-cheques raadplegen (Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass of Sport & Culture Pass). Je vindt er ook alle handelaars die je cheques aan000vaarden. De app is beschikbaar op Android en iOS.
Je betaling zal onmiddellijk zichtbaar en consulteerbaar zijn in de lijst met je transacties. De laatste betalingen worden aangeduid, zodat je ze nog sneller kunt vinden.
Je QR-code / streepjescode is beveiligd.Je kan enkel met je Sport & Culture Pass betalen door op de knop "Betalen" te drukken in je Sodexo4you-app. De applicatie zelf vereist het aanmaken van een account beschermd door het wachtwoord dat je zelf kiest.
Heb je je account op Sodexo4You.be al aangemaakt en de Sodexo4you-app gedownload? Zo ja,
De QR-code is 3 minuten geldig. Na deze termijn kun je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code genereren.
Bekijk de video voor meer informatie
Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR code terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Toon je scherm aan de handelaar of druk de QR-code gewoon af (ze blijft 7 dagen geldig en kan zo vaak geactiveerd worden als je wilt).
Je QR code/barcode is beveiligd. Om te betalen moet je altijd op de knop "Betalen" drukken in je Sodexo4you-app, of op "Activeer mijn betaalmethoden" in je profiel op www.sodexo4you.be. Het scannen van een foto of screenshot werkt niet.
Als je de QR-code in je profiel op Sodexo4you.be hebt afgedrukt, is die een week geldig. Na deze termijn werkt de scan niet meer en moet je ze opnieuw afdrukken.
Neen. Je handelaar scant je code bij het afrekenen.
Heb je je account op Sodexo4You.be al aangemaakt en de Sodexo4you-app gedownload? Zo ja,
Bekijk de video voor meer informatie
Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je het nummer en de veiligheidscode van je kaart terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Die blijven 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.
Voor online betalingen is je Sport & Culture Pass gekoppeld aan een virtuele betaalkaart. Het nummer en de veiligheidscode van deze virtuele kaart vind je in je Sodexo4you-app:
Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je het kaartnummer en de veiligheidscode terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). Die blijven 7 dagen geldig na activering en kunnen zo vaak geactiveerd worden als je wilt.
Controleer of je goed op de knop "Betalen" hebt getikt in je Sodexo4you-app. Dat is noodzakelijk voor je online betaling. Zodra je op "Betalen" hebt getikt, blijft de QR-code 3 minuten geldig. Na deze termijn kun je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code creëren.
Ben je het nummer en de veiligheidscode van je kaart op www.sodexo4you.be gaan raadplegen? De 7 dagen zijn misschien al voorbij. Klik dan opnieuw op "Activeer mijn betaalmethoden" en krijg een nieuwe termijn van 7 dagen om online te betalen met je Sport & Culture Pass.
We raden je ten zeerste aan om, telkens wanneer je een nieuwe smartphone gebruikt, de Sodexo4You-app eerst te verwijderen van je oude smartphone.
De QR-code is misschien niet meer geldig. Zodra je op "Betalen" hebt gedrukt, blijft de QR-code 3 minuten geldig. Na deze termijn kan je gewoon teruggaan en een nieuwe weergave van de QR-code creëren.
Anders kan de handelaar ook het nummer van je virtuele kaart handmatig invoeren. Dit nummer vind je in Sodexo4You-app (onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass") of op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass", en dan op "Activeer mijn betaalmethoden").
Surf naar www.sodexo4you.be en meld je aan in je Sodexo4You-account via "Profiel & saldo". Klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden".
Je ziet nu de QR-code en kan deze ook afdrukken.
Om veiligheidsredenen blijft de QR-code maar 7 dagen geldig. Na deze termijn hoef je die enkel opnieuw activeren door op "Activeer mijn betaalmethoden" te klikken.
Opgelet: de QR-code afdrukken is niet erg veilig. Als je je QR-code verliest, kan iedereen ze in jouw plaats gebruiken.
Om veiligheidsredenen blijft de afgedrukte QR-code maar 7 dagen geldig. Na deze termijn wordt hij gedeactiveerd en werkt hij niet meer. Om de code te gebruiken, hoef je die enkel opnieuw activeren door op "Activeer mijn betaalmethoden" te klikken.
De handelaar kan het nummer van je virtuele kaart ook handmatig invoeren. Dit vind je in Sodexo4You-app (onder de barcode in de rubriek "Sport & Culture Pass") of op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass", en dan op "Activeer mijn betaalmethoden").
Om met de digitale Sport & Culture Pass te kunnen betalen, moet je van tevoren je Sodexo4You-account aanmaken en de app downloaden. Vervolgens,
Betalen bij een handelaar:
Online betalen:
Als je geen Sodexo4You-app of smartphone hebt, kan je de QR-code alsook het nummer en de veiligheidscode van je kaart terugvinden op www.sodexo4you.be (in "Profiel & saldo", klik op "Sport & Culture Pass" en dan op "Activeer mijn betaalmethoden"). De QR-code kan je indien nodig ook afdrukken.
Activeer in 2 minuten de online betalingsservice op je kaart:
1. Ga naar je profielpagina op Sodexo4you en log in of maak je profiel aan indien nodig.
2. Activeer de knop 'online' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens'.
3. Voer je mobiele nummer in en bevestig met de code die je per sms ontvangt.
4. Doe je aankopen online bij onze online partners
Bekijk de lijst met online shops
5. Online betalingsprocedure
Kies een Sodexo-betaalmethode
Kies 'Sodexo' binnen de betaalmethodes die worden aangeboden door de handelaar. Vul vervolgens je kaartgegevens in (kaartnummer en vervaldatum).
Pas je betaling aan
Het maximale bedrag dat je met je cheques mag betalen, wordt automatisch berekend en op het scherm weergegeven. Je kan het volledige bedrag betalen met je cheques of dit bedrag verlagen en je betaling voltooien met een andere betaalmethode als je dat wenst.
Verschilt het getoonde bedrag van het totaalbedrag van je aankopen?
Dit betekent dat een deel van je aankopen (sommige producten of verzendkosten) niet met je cheques kan betaald worden, of dat het saldo op je kaart onvoldoende is om het volledige bedrag te betalen. In dat geval moet je een tweede betalingsmethode kiezen om je bestelling af te ronden.
Valideer je betaling
Bevestig je mobiele nummer en voer de 4-cijferige code in die je per sms ontvangen hebt om je betaling te bevestigen en te beveiligen.
Geniet van je aankopen !
Bekijk de lijst met online shops
Elke week worden nieuwe shops worden toegevoegd! Houd de pagina dus zeker in de gaten.
Je kan zelf geen bepaald type cheque kiezen. Dit wordt automatisch door het systeem bepaald naargelang de e-shop waar je je aankopen doet. Het type cheque dat toegelaten is om je aankopen te betalen, wordt aangegeven bij het kiezen van de Sodexo-betaalmethode.
Geen probleem! Je kan een deel betalen met je Sodexo Card, en met een ander betaalmiddel aanvullen.
Wanneer je Sodexo als betaalmiddel kiest, wordt deze optie automatisch voorgesteld
e kan zelfs een tweede Sodexo Card gebruiken (van je partner bijvoorbeeld) om aan te vullen. Activeer wel eerst het online betalen op die kaart.
Heb je gekeken of de handelaar online betaling met Sodexo aanvaardt? Een handelaar die in de winkel Sodexo-cheques aanvaardt, laat niet noodzakelijk toe om er online mee te betalen.
Bekijk de lijst met online verkooppunten
Weet je zeker dat je aankopen kunnen betaald worden met je cheques? Om te weten welke producten met elke cheque gekocht kunnen worden, ga je naar de pagina's over onze cheques: Lunch Pass, Eco Pass, Cadeau Pass.
Geen paniek! Je transactie werd volledig geannuleerd. Het bedrag van de betaling wordt niet van je saldo afgetrokken. Heb je een tweede betaalmethode gebruikt, dan wordt het betreffende bedrag ook niet gedebiteerd. Probeer de betaling opnieuw uit te voeren na een wachttijd van 24 uur. Indien het probleem aanhoudt, neem je best contact op met onze klantendienst op het nummer 02 547 55 02.
Probeer het opnieuw met een nieuwe sms-code door onderaan het scherm op de link ‘ontvang een nieuwe code’ te klikken. Je kan maximaal 3 verschillende codes proberen. Als de 3e code niet werkt, wordt je betaling geannuleerd. Als veiligheidsmaatregel moet je dan 24 uur wachten om het met je kaart opnieuw te proberen of om een andere online betaling uit te voeren.
Let op: zorg ervoor dat je de pagina niet vernieuwt voordat je de nieuwe code invoert.
Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met onze klantendienst op 02 547 55 02.
Je kan de service op je kaart op elk moment deactiveren vanaf je profielpagina Sodexo4you. Deactiveer de knop ‘online’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.
Nee, je kan de online betaaloptie met je Sodexo Card enkel activeren met een belgisch mobiel nummer.
Je kan rechtstreeks bij de handelaar terecht waar je je bestelling geplaatst hebt voor alle vragen rond het productaanbod, je bestelling en de levering ervan
Je kan de login-gegevens van je Sodexo Card onmiddellijk na de betaling van je eerste bestelling opslaan. Zo hoef je deze informatie niet opnieuw in te geven bij elke bestelling.
Je betalingen op Takeaway.com worden pas na 24 uur zichtbaar op je Sodexo Card.
Neem hiervoor een kijkje op de FAQ's van Takeaway.com. In deze FAQ's staan de stappen beschreven die je hiervoor moet volgen. https://www.takeaway.com/be/klantenservice
Je kan je zoekopdracht filteren door "Sodexo" te selecteren bij de zoekcriteria op de website en de mobiele app van Takeaway.com.
Je kan je Lunch Pass gebruken om maaltijden en dranken te betalen. Voor bezorgkosten en eventuele fooien zal je een andere betaalmethode moeten gebruiken. Deze optie zal je automatisch worden voorgesteld.
Kijk snel even na of je momenteel de laatste versie van de app hebt. Ben je niet zeker? Aarzel dan niet om de app nog eens te updaten.
Je kan de login-gegevens van je Sodexo Card onmiddellijk na de betaling van je eerste bestelling opslaan. Zo hoef je deze informatie niet opnieuw in te geven bij elke bestelling.
Je betalingen op Deliveroo.com worden pas na 24 uur zichtbaar op je Sodexo Card.
Neem hiervoor een kijkje op de FAQ's van Deliveroo.com In deze FAQ's staan de stappen beschreven die je hiervoor moet volgen.
Je kan je zoekopdracht verfijnen door "Sodexo" te selecteren bij de zoekcriteria op de website en de mobiele app van Deliveroo.com .
Je kan je Lunch Pass gebruiken om maaltijden en drankjes te betalen. Voor bezorgkosten en eventuele fooien zal je een andere betaalmethode moeten gebruiken. Deze optie zal je automatisch worden voorgesteld.
Kijk snel even na of je momenteel de laatste versie van de app hebt. Ben je niet zeker? Aarzel dan niet om de app nog eens te updaten.
Je kunt je kaart opslaan door ze aan je Wallet toe te voegen via de knop “Profiel” -> “Wallet” -> “Maaltijdcheque”. Volg de stappen voor het toevoegen van je kaart. Je hebt je Sodexo-kaart en telefoon nodig om te bevestigen dat jij wel degelijk de houder van de Sodexo-kaart bent.
Na het toevoegen hoef je je Sodexo-kaart niet meer in te vullen om een transactie uit te voeren.
Het duurt 24 uur voordat het bedrag van je bestelling bij Uber Eats op je Sodexo Card verschijnt.
Je kunt de resultaten van je zoekopdracht filteren door “Maaltijdcheques” en vervolgens “Sodexo” aan te duiden bij de zoekcriteria, maar dat kan uitsluitend in de app van Uber Eats en dus niet op de website.
Met je Lunch Pass kun je je maaltijden en dranken betalen. De bezorgkosten en eventuele fooien moet je via een andere betaalmethode betalen. Deze optie wordt uitsluitend in de app van Uber Eats en dus niet op de website automatisch voorgesteld.
Controleer of je wel de nieuwste versie van de app van Uber Eats hebt geïnstalleerd. Bij twijfel mag je hem gerust updaten.
Contactloos betalen is alleen beschikbaar op de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.
Heb je een nieuwe kaart? Doe dan ten minste één eerste verrichting met gebruik van je pincode om de functie te activeren. Als dat al gebeurd is, hoef je verder niets te doen en kan je contactloos beginnen betalen.
Heb je een oude kaart? Dan is het niet mogelijk om contactloos betalen te activeren. Op de vervaldatum krijg je een nieuwe kaart met de functie contactloos betalen.
Wil je contactloos betalen na een deactivering opnieuw activeren? Activeer de functie opnieuw vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Activeer de knop 'contactloos' onderaan de rubriek 'Persoonlijke gegevens' en sla de wijzigingen op.
Contactloos betalen is op alle nieuwe kaarten automatisch geactiveerd. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.
Je kan deze functionaliteit van je kaart op elk moment deactiveren vanaf je Sodexo4you-profielpagina. Log in of maak je profiel aan indien nodig. Deactiveer de knop ‘contactloos’ onderaan de rubriek ‘Persoonlijke gegevens’ en bevestig je keuze. Je kan de functie op dezelfde manier opnieuw activeren als je wil.
Contactloos betalen is enkel mogelijk met de nieuwe kaarten. Als je een kaart hebt met daarop een kindergezicht, is deze functie niet beschikbaar.
Om contactloos te betalen, moet je eerst zeker zijn dat de betaalterminal van de handelaar dit type betaling aanvaardt. Hou vervolgens je kaart enkele seconden rechts van de terminal (of bovenaan, afhankelijk van het model). Als het bedrag niet hoger is dan € 50, hoeft je verder niets te doen. Als het bedrag hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren om de betaling te bevestigen.
Vraag hulp aan de handelaar als je problemen hebt om je betaling te doen!
Om veiligheidsredenen kan je enkel bedragen tot € 50 contactloos betalen. Als het bedrag van je aankopen hoger is, moet je je kaart in de terminal steken en je pincode invoeren. Dit plafond van € 50 kan niet gewijzigd worden.
Doe je achtereenvolgens meerdere verrichtingen (bijvoorbeeld binnen een paar uur) en heeft de som van je verrichtingen het totaalbedrag van € 100 bereikt, dan zal je ook je kaart in de terminal moeten steken en je pincode moeten invoeren.
Vooraleer je een betaling uitvoert met je Lunch Pass via de Payconic app by Bancontact, moet je nakijken of je je Sodexo Card goed hebt toegevoegd aan de Payconic app by Bancontact. Vervolgens ga je na of je in je Sodexo4You-profiel op www.sodexo4you.be, online en mobiele betalingen goed hebt toegestaan. Zonder deze toestemming zijn dit soort betalingen immers onmogelijk.
Kan je ondanks de toevoeging van je Sodexo Card en de activering van de online en mobiele betalingen nog altijd niet betalen met je Lunch Pass via de Payconiq by Bancontact app? Dan raden we je aan om per e-mail contact op te nemen met het support team via support@payconiq.be
Het ingehouden bedrag stemt overeen met het bedrag dat je hebt ingevuld op je smartphone en dat werd bevestigd door de handelaar op het ogenblik van de transactie. Als het bedrag van de Lunch Pass dat is ingehouden niet overeenstemt met (en hoger ligt dan) het totaalbedrag van je aankopen, dan raden we je aan om dit rechtstreeks met de handelaar te bespreken en samen een bevredigende manier te vinden om het teveel betaalde bedrag terug te vorderen.
Om je Sodexo Card toe te voegen, bekijk deze video
Zorg er eerst voor dat je jouw Sodexo Card hebt toegevoegd aan de Payconiq by Bancontact-app en bekijk daarna de video.
Je vindt veel antwoorden op de Payconiq FAQ.
Vanuit je mobiele applicatie:
Maak je Sodexo4You-account aan te klikken op "Mijn account maken" op het loginscherm van de toepassing. Je word doorgestuurd naar de Sodexo4You website.
Vanuit de Sodexo4you-website:
Maak je Sodexo4You-account aan door op de knop "Mijn saldo raadplegen" en vervolgens op "Mijn account aanmaken" te klikken.
Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store (Android) en verifieer of je de laatste versie van de app hebt. Indien dit niet het geval is, installeer dan de nieuwe versie door de app te updaten.
Werkt de app nog steeds niet?
Verwijder de Sodexo4You app en herinstalleer door te downloaden via de App Store (iOS) of Google Play Store (Android).
Indien je, ondanks deze twee opties, nog steeds geen verbinding kan maken, vraag dan een nieuw paswoord aan op www.sodexo4you.be, klik op “Inloggen” en kies “Wachtwoord vergeten”.
Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.
Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.
Uit veiligheidsoverwegingen wordt je profiel geblokkeerd na 5 mislukte aanmeldpogingen.
Om je profiel te deblokkeren moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.
Om de app te kunnen gebruiken, moet je eerst een profiel aanmaken op Sodexo4You.
Klik hiervoor op ‘Mijn profiel aanmaken’ in je aanmeldvenster. Je wordt dan doorverwezen naar de website van Sodexo4You.
Als je aanmeldgegevens niet worden herkend, raden we je aan je paswoord opnieuw aan te vragen. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten?’ op het aanmeldvenster in de app.
Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kan je de app verwijderen en opnieuw installeren.
Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.
Om aanvaard te worden, moet je wachtwoord:
Kijk na of de e-mail niet in je spambox is beland. Je moet je nieuwe wachtwoord bevestigen binnen de 48 uur na ontvangst van deze e-mail.
Wil je altijd en overal gebruikmaken van de nieuwste functies van de Sodexo4you-app, dan raden we je aan om altijd de nieuwste versie van de app te downloaden.
Je kan de Sodexo4you-app makkelijk updaten via de store (Google Play of App Store) van je toestel.
Zoek naar Sodexo4you in de Google Play Store, en klik op de knop ‘Updaten’.
Als deze knop vervangen is door de knop ‘Openen’, betekent dit dat de app al up-to-date is.
Je kan ook automatische updates van al je apps activeren, zoals uitgelegd in de FAQ van de Google Play Store.
Zoek naar Sodexo4you in de App Store van Apple, en klik op de knop ‘Updaten’.
Als deze knop vervangen is door de knop ‘Openen’, betekent dit dat de app al up-to-date is.
Je kan ook automatische updates van al je apps activeren, zoals uitgelegd in de Faq van Apple.
De koopkrachtpremie is een nieuwe premie die je werkgever je in de vorm van Consumption Pass kan toekennen tussen 1 juni en 31 december 2023. Je krijgt ze in de vorm van Consumption Pass die geldig zijn tot 31 december 2024 en uitsluitend kunnen worden gebruikt voor aankopen van voedingsmiddelen en ecologische producten in België.
Je plant een grote aankoop en wil er zeker van zijn dat je je koopkrachtpremie (Consumption Pass) ervoor kunt gebruiken? Dat begrijpen we.
Als je naast Consumption Pass ook nog Lunch Pass en/of Eco Pass ter beschikking hebt, dan worden je cheques in deze volgorde van je kaart gehaald:
1. Eerst de cheques waarmee je het volledige aankoopbedrag kunt betalen.
2. Daarna de cheques die eerst vervallen.
Met dit slimme systeem willen we enerzijds helpen voorkomen dat je cheques vervallen en anderzijds je portefeuille wat meer ademruimte geven zodat je aan koopkracht wint.
Beantwoord gewoon in onze online simulator enkele vragen om te achterhalen in welke volgorde je cheques worden uitgegeven. Na enkele muisklikken ontdek je al welke cheque door het slimme systeem zal worden geselecteerd.
Wil je graag een algemeen overzicht om te achterhalen welke cheque eerst van je kaart wordt gehaald? Dat kan ook via deze pdf.
Met Consumption Pass kun je de volgende aankopen doen: (nieuw sinds 1 juni 2023)
De handelaar moet aangesloten zijn bij het netwerk van Sodexo. Surf naar de pagina “Waar gebruiken?” om de aangesloten handelaars te ontdekken of download de mobiele Sodexo4You-app.
De wetgever heeft inderdaad beslist dat de koopkrachtpremie uitsluitend mag dienen voor aankopen van basisvoorzieningen die door de inflatie getroffen zijn. De koopkrachtpremie in de vorm van Consumption Pass kan worden gebruikt voor de aankoop van:
Om het gebruik van je koopkrachtpremie (Consumption Pass) wat makkelijker voor je te maken en je een zo groot mogelijk netwerk aan te bieden, hebben we een slim systeem ontwikkeld.
Je cheques worden automatisch in deze volgorde gebruikt:
Bijvoorbeeld:
Je wilt voor je fiets accessoires kopen voor een bedrag van € 80:
Dankzij dit slimme systeem kun je je cheques optimaal gebruiken op basis van hun geldigheidsduur.
Met de koopkrachtpremie (Consumption Pass) kun je de volgende aankopen doen: (nieuw sinds 1 juni 2023)
Beantwoord gewoon in onze online simulator enkele vragen om te weten te komen in welke volgorde je cheques worden uitgegeven. Na enkele muisklikken ontdek je al welke cheque door het slimme systeem zal worden geselecteerd.
De koopkrachtpremie die je hebt ontvangen in de vorm van Consumption Pass is geldig tot en met 31 december 2024. Die datum geldt ook voor de papieren cheques.
Je kunt de mobiele Sodexo4You-app downloaden om te achterhalen welke handelaars ze aanvaarden of de pagina “Waar gebruiken?” op Sodexo4you bezoeken.
Avec la prime pouvoir d’achat (Consumption Pass) vous pouvez faire les achats suivants : (changement depuis le 1 juin 2023)
Staat je handelaar nog niet in onze lijst “Waar gebruiken?”? Stel hem voor om zich aan te sluiten bij Sodexo.
De procedure duurt niet lang, maar zorgt er wel voor dat je handelaar meteen je koopkrachtpremie (Consumption Pass) kan aanvaarden.
De koopkrachtpremie (Consumption Pass) wordt op de Sodexo Card gezet. De besteding van het bedrag kan dus gespreid worden over meerdere betalingen.
Houd er wel rekening mee dat contante terugbetaling niet mogelijk is.
Het wettelijke kader staat online betalingen met de koopkrachtpremie (Consumption Pass) toe.
Raadpleeg je saldo via de volgende kanalen:
Je vindt er het saldo van je koopkrachtpremie in de rubriek Consumption Pass.
In geval van verlies of diefstal van je kaart kun je je kaart blokkeren met een eenvoudig telefoontje naar onze klantendienst op 02/547.55.02 optie 2 (7 dagen op 7 de klok rond bereikbaar).
Er worden dan automatisch een nieuwe kaart en nieuwe pincode verzonden naar het adres dat je werkgever heeft opgegeven. Het saldo van je koopkrachtpremie (Consumption Pass) wordt overgezet naar je nieuwe kaart en blijft beschikbaar op je Sodexo-account. De geldigheidsduur van de cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering van de kaart wordt met 10 dagen verlengd.
Je koopkrachtpremie kan niet worden ingewisseld of terugbetaald en moet worden gebruikt tegen 31 december 2024.
Goed nieuws! Je elektronische koopkrachtpremie (Consumption Pass) kan echter wel opnieuw worden geactiveerd voor 3 maanden als ze maximaal 3 maanden vervallen is. Raadpleeg de rubriek met FAQ over de heractivering van vervallen cheques.
Neen. Contante terugbetaling is niet mogelijk.
Neen, de koopkrachtpremie (Consumption Pass) kan niet gedeeltelijk of volledig contant worden uitbetaald.
De coronapremie en de consumptiecheque (ook toegekend in de vorm van Consumption Pass) zijn premies die in het verleden beschikbaar waren, maar die niet meer bestaan en dus niet meer door de werkgevers kunnen worden toegekend.
De koopkrachtpremie kan tussen 1 juni en 31 december 2023 door je werkgever worden toegekend. Je krijgt ze in de vorm van Consumption Pass die geldig zijn tot 31 december 2024 en uitsluitend kunnen worden gebruikt voor aankopen van voedingsmiddelen en ecologische producten in België.
U vindt het antwoord niet op deze pagina? Heeft u nog een opmerking? Gebruik onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk mogelijk contact met u op.